''..Turkey in no way gained jurisdiction for search and rescue in areas touching the mid-Aegean..''
Η είδηση από τη ΝΕΑ ΑΝΑΤΟΛΗ και το ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, έχει σχέση με τη νέα διάσταση που δίνει στην έρευνα και διάσωση (SAR) στη ναυτιλία και αεροναυτιλία, το σύστημα COSPAS-SARSAT[1], στο οποίο και πάλι μας πρόλαβε η Τουρκία.
Είναι βέβαια ερεθιστική για κάποιους από μας που συνδέουμε, όλα όσα κυοφορούνται πολλά χρόνια τώρα και που βλέπουμε αγάλι-αγάλι να γίνεται η αγουρίδα μέλι.
Μέλι όχι για μας, αλλά για τους κουμπάρους.
Εξηγούμαι:
Πίσω στο σωτήριο έτος 2003, τον Αύγουστο και μέσα στις προσπάθειες για την προετοιμασία μας για τους ΟΑ 2004, ο ICAO με μια ανακοίνωσή του, την PIO 15/03, ενημέρωσε τη αεροπορική διεθνή κοινότητα ότι….
….΄΄επετεύχθει ιστορική συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, για τη βελτίωση των υπηρεσιών Εναερίου Κυκλοφορίας (ATS, Air Traffic Servises), πάνω από το Αιγαίο΄΄.
Και ότι…..
…..΄΄η συμφωνία αυτή συμπεριέλαβε τις εθνικές απαιτήσεις και τις επιχειρησιακές παραμέτρους του νέου δικτύου των αεροδιαδρόμων που είχαν υποβληθεί από τους χρήστες του εναέριου χώρου’’.
(εννοείται η Ελλάδα και η Τουρκία και το Αιγαίο).
Τι σήμαινε αυτή η …’’ιστορική’’ συμφωνία;
1. Κατάργηση δύο αεροδιαδρόμων του J 60 (σε ύψος 11.000 ποδών) και του 609 (σε ύψος 4.500 ποδών).
Είναι βέβαια ερεθιστική για κάποιους από μας που συνδέουμε, όλα όσα κυοφορούνται πολλά χρόνια τώρα και που βλέπουμε αγάλι-αγάλι να γίνεται η αγουρίδα μέλι.
Μέλι όχι για μας, αλλά για τους κουμπάρους.
Εξηγούμαι:
Πίσω στο σωτήριο έτος 2003, τον Αύγουστο και μέσα στις προσπάθειες για την προετοιμασία μας για τους ΟΑ 2004, ο ICAO με μια ανακοίνωσή του, την PIO 15/03, ενημέρωσε τη αεροπορική διεθνή κοινότητα ότι….
….΄΄επετεύχθει ιστορική συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, για τη βελτίωση των υπηρεσιών Εναερίου Κυκλοφορίας (ATS, Air Traffic Servises), πάνω από το Αιγαίο΄΄.
Και ότι…..
…..΄΄η συμφωνία αυτή συμπεριέλαβε τις εθνικές απαιτήσεις και τις επιχειρησιακές παραμέτρους του νέου δικτύου των αεροδιαδρόμων που είχαν υποβληθεί από τους χρήστες του εναέριου χώρου’’.
(εννοείται η Ελλάδα και η Τουρκία και το Αιγαίο).
Τι σήμαινε αυτή η …’’ιστορική’’ συμφωνία;
1. Κατάργηση δύο αεροδιαδρόμων του J 60 (σε ύψος 11.000 ποδών) και του 609 (σε ύψος 4.500 ποδών).
Οι αεροδιάδρομοι αυτοί, είχαν δύο χαρακτηριστικά, που είναι σημαντικά.
α. Περνούσαν πάνω από όλα τα ελληνικά νησιά του ανατολιού Αιγαίου,, ξεκινώντας από τη Ρόδο, φθάνοντας στη Λήμνο και από εκεί είτε προς την Κωνσταντινούπολη είτε προς την Βουλγαρία, είτε προς την Θεσσαλονίκη. Αυτούς του αεροδιαδρόμους χρησιμοποιούσαν κατά κύριο λόγο, οι αεροπορικές εταιρείες αλλά και όλα τα τσάρτες αεροπλάνα, ιδίως τις καλοκαιρινές περιόδους, για να φέρουν, τους βόρειους τουρίστες, στα ελληνικά νησιά αλλά και στα τουρκικά θέρετρα, της Μ.Ασίας. Περνούσαν όμω μέσα στο ελληνικό FIR και ως εκ τούτου, τα λεφτά που πλήρωναν οι αεροπορικές εταιρείες για τη χρήση τους πήγαιναν, στο ελληνιό δημόσιο.
β. Τα ύψη που καταλαμβάνανε (4.500 έως 11.000 πόδια), είναι τα συνήθη ύψη που πετούν για λόγους εκπαίδευσης αλλά και αναγνωρίσεων, τα μαχητικά αεροσκάφη, και τα δικά μας αλλά και της Τουρκίας.
Η Τουρκία τώρα από το 1985, ήθελε να καταργηθούν, δίοτι όπως παντού φώναξε και έλεγε…
…..’’της στερούσαν τη δυνατότητα να κάνει ναυτικές και αεροπορικές ασκήσεις..’’.
2. Δημιουργία δύο νέων αεροδιαδρόμων, του Ν 127 και του Ν 128 (σε ύψη πάνω από 24.000 ποδών).
Που ξεκινούν από τη Ρόδο και πάνε στη Λήμνο (LMO στη φωτό), μέσω Σμύρνης, παρακαλώ και σε 24.000 πόδια.
Ζήτησε λοιπόν η Τουρκία και πέτυχε, όσα, (κάποιοι πριν από το 1985, που είχαν θέληση και ούμπαλα), είχαν θεσπίσει για να χαλιναγωγήσουν την διεκδικικότητά της και όπως δήλωσε πέτυχε τους νέους αεροδιαδρόμους που...
…..’’δεν εμποδίζουν στα χαμηλότερα ύωη την εξακολούθηση των στρατιωτικών της δραστηριοτήτων…’’
ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΤΡΙΣΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ..το 2003… γιατί λέει δεν εγκαταλείψαμε τη Λήμνο …που τόσο πίεζε η Τουρκία τς,τς,τς !!
ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕ ΜΙΛΗΣΕ (ούτε η επιτροπή εξωτερικών και άμυνας της Βουλής που συνήλθε γι’αυτόν τον λόγο) ΤΟΤΕ ότι ναι ‘’σώσαμε’’ τη Λήμνο αλλά τους δώσαμε χώρο από μηδέν έως 23.000 πόδια να κάνουν τις ασκήσεις τους …οι άνθρωποί, πάνω από τη Λήμνο….!!!
ΗΤΑΝ Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟΥ …. (τότε)!!
Πάμε παρακάτω τώρα…
Είναι Σεπτέμβριος του 2004, τα ζεϊμπέκικα έχουν αντικατασταθεί με τις κουμπαριές.
Στον Καναδά η Ελλάδα αποδέχεται…
………’’τη διαγραφή από το Παράρτημα 12 του κανονισμού του ICAO, του όρου ‘’όρια’’ (boundaries), σε ότι αφορά τις περιοχές Έρευνας και Διάσωσης και του όρου ‘’όρια του FIR’’, σε ότι αφορά τις περιοχές περιοχών πληροφοριών πτήσεων…’’
Δηλαδή στην ουσία αποδέχεται ότι, το κριτήριο για τον καθορισμό των ορίων FIR και των ορίων των χώρων ευθύνης για την Έρευνα και Διάσωση, δεν είναι τα εθνικά σύνορα, αλλά τα τεχνικά επιχειρησιακά δεδομένα των ενδιαφερομένων μερών….!!
Η λογική της συνδιαχειρίσεως του Αιγαίου, σε πλήρη ανάπτυξη και εφαρμογή…!
Στις 16-3-2006, τώρα, διαβάζουμε από το δελτίο τύπου του ΥΠΕΞ, διευκρίνηση που έκανε ο εκπρόσωπος επί του τύπου, κος Κουμουτσάκος, σε ερώτηση που του υποβλήθηκε για τα όρια ευθύνης Έρευνα και Διάσωσης :
‘’ Journalist: Mr. Spokesman, is there an ICAO decision that changes Greece’s area of responsibility for search and rescue in the Aegean?
Mr. G. Koumoutsakos: Categorically, no. I think you are referring to recent news media reports. I want to say that the relevant decisions referred to in these reports have been taken within the framework of a specific programme called COSPAS SARSAT – INTERNATIONAL SATELLITE SYSTEM FOR SEARCH AND RESCUE. It is based on a 1988 agreement. It is not ICAO. The decisions referred to by a number of press reports are not ICAO decisions.
The decisions taken within the COSPAS SARSAT framework concern the designation of the Turkish area of responsibility for the retransmission of satellite signals, and not the area of operational responsibility for search and rescue.
Through these decisions Turkey in no way gained jurisdiction for search and rescue in areas touching the mid-Aegean. What was in force and continues to be in force regarding search and rescue in the Aegean, based on the International Maritime Organization (IMO) and the International Civil Aviation Organization (ICAO), was in no way affected.’’
Ναι, λέω και γώ, το σύστημα δεν είναι ICAO, αλλά χρησιμοποιείται και συνεργάζεται με αυτόν, αλλά και με τον ΙΜΟ για την Έρευνα και Διάσωση…!!
Και ερχόμαστε στις 3-7-2006, όπου στην THE NEW ANATOLIAN, διαβάζουμε..:
‘’..Η Τουρκία από 1ης Ιουνίου 2006, ανέλαβε κυριαρχικό ρόλο στις διεθνείς δραστηριότητες Έρευνας και Διάσωσης, του συστήματος COSPAS-SARSAT, σε μια περιοχή που εκτείνεται από το Αιγαίο έως το Αφγανιστάν, συμπεριλαμβανομένης και της νήσου Κύπρου..’’
Δηλαδή με απλά λόγια και επειδή το σύστημα αυτό βασίζεται σε πομπούς που εκπέμπουν στα 406 Mhz, υποχρεωτικά να το έχουν όλοι οι αεροναυτιλόμενοι από το 2008 και μετά, ένα σήμα που θα εκπέμψει ένας προς διάσωση χειριστής στο Αιγαίο, ενώ σήμερα ο Πειραιάς(που έλεγε και η dora) το έπαιρνε από το Μπάρι της Ιταλίας (μικρό το κακό), από το 2008 θα το λαμβάνει από τη Άγκυρα και με τη …βούλα.
Και αν η Άγκυρα δεν το δώσει στον Πειραιά, για να επισημοποιήσει-ισχυροποιήσει την συνδιαχείριση στο Αιγαίο και στείλει τα δικά της μέσα να σώσουν τον δικό μας; Θα αναμασάμε το ....
‘’ Turkey in no way gained jurisdiction for search and rescue in areas touching the mid-Aegean’’;
Γιατί τόση από – παρα – πληροφόρηση ;
Γιατί τόση διαχρονική ασυνενοησία των ‘’ταγών μας’’;
Η εθνική στρατηγική (γιατί περί αυτού πρόκειται), που δεν έχουμε σε πολλά θέματα και κυρίως σε τούτο, που σήμερα σχολιάζω, δεν είναι ούτε αριστερόστροφή, ούτε δεξιόστροφη, ούτε διεθνιστικη-ευρωπαϊκή, ούτε εθνικιστική. Είναι μια στρατηγική που ΠΡΕΠΕΙ να χαράσσεται, συνομολογείται και, ιδιαιτέρως, να εφαρμόζεται, όχι περιορισμένη από τις εκάστοτε επιθυμίες και από τους όποιους μικροπολιτικούς λόγους και επιδιώξεις, αλλά για να καλύψει ΟΛΑ ΤΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ και τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα!!
ΕΑΝ ΕΙΧΕ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ, (ποτέ δεν είναι αργά), ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΤΟ ΠΟΣΤ ΑΥΤΟ !!