Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2006

ΚΟΣΣΥΦΟΠΕΔΙΟ

(η πως αλλάζουν οι καιροί)


Διαβάζω στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ στις 11/3/2005

''...η Aθήνα δεν εμφανίζεται πλέον σθεναρή στη στάση της για το καθεστώς των συνόρων. Aπαντώντας στο ερώτημα για το αν εξακολουθεί να βρίσκεται εν ισχύ η ελληνική θέση περί μη αλλαγής των συνόρων στην περιοχή, ο εκπρόσωπος είπε ότι «η θέση αυτή έχει επαναληφθεί επανειλημμένα και δεν μεταβάλλεται, στον βαθμό που διασφαλίζει τη σταθερότητα στην περιοχή και είναι μία αρχή η οποία θα πρέπει να γίνει σεβαστή από όλους». H αποστροφή του κ. Γ. Kουμουτσάκου ότι η θέση αυτή δεν μεταβάλλεται «στον βαθμό που διασφαλίζει τη σταθερότητα» στην περιοχή, δείχνει να προετοιμάζει το έδαφος για πιθανές αλλαγές, εάν κριθεί ότι η «σταθερότητα» δεν εξυπηρετείται από το υπάρχον συνοριακό καθεστώς των χωρών της περιοχής όπως αυτό έχει καθοριστεί από τις διεθνείς συνθήκες και συμβάσεις''.

Ψάχνω για τις θέσεις του ΥΠΕΞ στην ιστοσελίδα του, να δω τι γράφει (τελευταία εημέρωση 23-11-2005 !)


Ε. ΡΟΛΟΣ / ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η Ελλάδα επιδεικνύει έντονη διπλωματική δραστηριότητα για το ζήτημα του Κοσσυφοπεδίου, η οποία κλιμακώθηκε με την περιοδεία του Πρωθυπουργού κ. Καραμανλή στο Βελιγράδι και την Πρίστινα στις 2 & 3 Μαρτίου 2005 (ήταν η πρώτη φορά που Πρωθυπουργός χώρας – μέλους της ΕΕ επισκεπτόταν το Κοσσυφοπέδιο).
Η δραστηριοποίηση της χώρας μας μέχρι σήμερα στόχευσε στη χάραξη από τη Σερβία ενιαίας γραμμής για το Κοσσυφοπέδιο, στην υιοθέτηση πλέον ρεαλιστικής πολιτικής από τη σερβική πολιτική ηγεσία…..Έναντι της πολιτικής ηγεσίας στην Πρίστινα το κεντρικό μήνυμα ήταν ότι η εκπλήρωση των Κριτηρίων είναι πλημμελής και πρέπει να καταβληθεί μεγαλύτερη προσπάθεια από τους Προσωρινούς Θεσμούς Αυτοδιοίκησης για τη δημιουργία συνθηκών ασφάλειας για όλους τους πολίτες και για την αποτελεσματικότερη προστασία των δικαιωμάτων των μή αλβανικών μειονοτήτων.

Οι ελληνικές θέσεις για το Κοσσυφοπέδιο εστιάζονται στα ακόλουθα σημεία:

1. Η λύση που θα εξευρεθεί πρέπει να προέλθει από ουσιαστικές διαπραγματεύσεις και να μην είναι προϊόν επιβολής, ούτε πιεστικών χρονοδιαγραμμάτων.
2. Πρέπει να σέβεται τη διεθνή νομιμότητα όπως την εγγυώνται τα Ηνωμένα Έθνη, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας.
3. Πρέπει να προάγει την περιφερειακή σταθερότητα, να είναι συμβατή με τις αρχές και αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να κινείται στα πλαίσια της ευρωπαϊκής προοπτικής της περιοχής.
4. Στόχο πρέπει να αποτελεί το πολυεθνικό και πολυπολιτισμικό Κόσοβο, στο οποίο θα έχουν θέση και θα απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα όλοι οι κάτοικοί του.
5. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην παράλληλη εφαρμογή των Κριτηρίων, με προτεραιότητα την Αποκέντρωση, ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες ασφαλείας για την επιστροφή των μη Αλβανών προσφύγων και εκτοπισμένων και την προστασία της ορθόδοξης πολιτιστικής κληρονομιάς και αποκατάσταση των καταστραφέντων μνημείων.

Μετά βλέπω και τις δηλώσεις του ΚΚ, μετά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Σερβίας Τάντιτς, στις 31-1-2006

‘’Για το μεν πρώτο θέμα, δηλαδή του Κοσόβου, επανέλαβα τη θέση μας ότι η Ελλάδα τάσσεται υπέρ μιας αμοιβαία αποδεκτής λύσης, στα πλαίσια της διεθνούς νομιμότητας, που ενσαρκώνει ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών. Η λύση αυτή θα πρέπει να είναι το αποτέλεσμα διαλόγου και διαπραγματεύσεων, με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων πλευρών και όχι προϊόν επιβολής ή υπαγορεύσεως.Εξέθεσα στον Πρόεδρο Τάντιτς ότι η Ελλάδα προσβλέπει σε ένα πολυεθνικό Κόσοβο, όπου Σέρβοι και Αλβανοί θα ζουν ειρηνικά, ο ένας δίπλα στον άλλον και ότι το καθεστώς που θα αποφασισθεί δεν θα γίνει σε βάρος της σταθερότητας στον χώρο των Βαλκανίων.
Να και τι δήλωσε η Dora μετά τη συνάντησή της με τον Πρόεδρο της Σερβίας κ. Μπ. Τάντιτς, στις 14-9-2006

''Όπως ήταν φυσικό μας απασχόλησε ιδιαιτέρως το ζήτημα του Κοσόβου, το οποίο, όπως γνωρίζετε, έχει πλέον εισέλθει σε μια κρίσιμη καμπή. Είμαστε πεπεισμένοι ότι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστεί αποτελεσματικά η περιφερειακή σταθερότητα είναι η επίτευξη αμοιβαίως αποδεκτής συμβιβαστικής λύσης….Εμείς παραμένουμε προσηλωμένοι στην ιδέα του πολυπολιτισμικού Κοσόβου, χωρίς περιχαρακώσεις και εθνικές διαιρέσεις με πλήρη διασφάλιση των ανθρωπίνων και μειονοτικών δικαιωμάτων και με αποτελεσματικό καθεστώς προστασίας της σερβικής ορθόδοξης θρησκευτικής κοινότητας…''

Διαβάζω και στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ στις 16/9/2006, ένα σχόλιο ότι :
'' ...η ελληνική πλευρά έχει συστηματικά αποφύγει να τοποθετηθεί και περιορίζεται σε γενικόλογες αναφορές περί λύσης, η οποία θα σέβεται τα δικαιώματα των μειονοτήτων και θα εξασφαλίζει τη σταθερότητα στην περιοχή, ενώ έχει εγκαταλείψει την παλιότερη ρητορική περί μη αλλαγής των συνόρων στη Bαλκανική''.
Από το ''στηρίζουμε την ΜΗ αλλαγή των συνόρων στα Βαλκάνια''
τούμπα στο ''πολυπολυτισμικό Κόσοβο''
και... βλέπουμε μέχρι που να γίνουν οι εκλογές στη Σερβία εκεί στο 2007...
ΡΕ ΠΩΣ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ !!

ΤΟ PROJECT

(Η ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ‘’ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΥ’’ ΥπΕΘΠ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
και ΤΟ 21ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)


Τι μανία μας έχει πιάσει με την Ιστορία βρε αδελφέ;

Τι είδους οπισθοδρόμηση είναι αυτή που μας χαρακτηρίζει;

Πότε θα πάμε τελικά μπροστά;

Πότε θα ‘’εκσυγχρονισθούμε’’;

Γι’ αυτό το project που ξεκίνησε επί ΠΑΣΟΚ και κ. Π. Ευθυμίου και ολοκληρώθηκε επί ΝΔ και κας Μ. Γιαννάκου, μας εκσυγχρόνισε πλήρως.

Κοινώς, μας άλλαξε τα φώτα.

Τι κι’ αν φώναζαν μερικοί ότι τα σχολικά βιβλία κάνουν τους κινέζους;

Τι κι’ αν έγινε χαμός μεταξύ των υποστηρικτών της ύλης των νέων βιβλίων και όσων ήμασταν αντίθετοι, με την παράλειψη καίριων τμημάτων της Ιστορίας μας και της Θρησκείας μας;

Ισοπεδωτικές οι απαντήσεις τους. Λιακοπουλαίοι, ανερμάτιστοι και ότι βάλλει ο νους του καθενός.

Ακάθεκτο το σύστημα, άλλαξε τα φώτα στην Ιστορία, διαγράφοντας από το εγχειρίδιο Ιστορίας της Β’ Γυμνασίου, τον όρο ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ αφήνοντας μόνο τον όρο ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ !

‘’ Είχαμε’’, λέει η κα Μαρία Ρεπούση (επίκουρος καθηγήτρια Ιστορίας κα Διδακτικής της Ιστορίας στη Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ, μέλος της συγγραφικής των νέων σχολιών βιβλίων ομάδας και μέλος της ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ) ‘’μια ύλη, σχεδόν αποκλειστικά στραμμένη στην ελληνική ιστορία και μάλιστα αφιερωμένη σε εκείνες τις περιόδους που διαιωνίζουν τα εθνικά στερεότυπα και τους μύθους…. Σε αυτό το πλαίσιο προσπαθήσαμε να υπερβούμε τον βομβαρδισμό των παιδιών με τις μάχες του ’21 και να μην αφήσουμε στο σκοτάδι σημαντικά ιστορικά γεγονότα…’’
(ΤΟ ΒΗΜΑ 17-9-2006)

Γι’ αυτό διαγράψαμε το Βυζάντιο, από την επικεφαλίδα του βιβλίου.
Γι’ αυτό στο κεφάλαιο της ‘Αλωσης της Κωνσταντινούπολης δεν υπάρχει η φωτογραφία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, αλλά του Μωάμεθ.

Τώρα, αν στο Λονδίνο από 21 έως 26 Αυγούστου 2006, μαζεύτηκαν κάπου 1.200 προσωπικότητες στα πλαίσια του 21ου Διεθνούς Συνεδρίου Βυζαντινών Σπουδών (και οργανώθηκαν του κόσμου οι πλευρικές εκθέσεις), για να μελετήσουν το θέμα ‘’ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗΣ ΜΕΓΑΛΟΣΥΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ’’….

…αν το ‘’Βυζάντιο εξακολουθεί να έχει ζωντανό παρόν και να κινητοποιεί στρατιές διανοητών στην έρευνα και στη συνέχιση των Βυζαντινών σπουδών’’….

....αν το σύνολο της ομιλίας του Πάπα Βενέδικτου, στηρίχθηκε σε Βυζαντινές πηγές και πρόσωπα....


αυτά δε μας ενδιαφέρουν, είναι για τους φραγκολεβαντίνους…

Εμείς ακάθεκτοι στον εκφυλισμό της Ιστορίας μας, με αιχμή του δόρατος το ‘’διαχρονικό’’ ΥπΕΠ& Θρησκευμάτων!!

Εμπρός ! οσφυοκάμπτες, για τη συμφιλίωση των λαών και εκφυλισμό του αύριο της Πατρίδας (δεν σας ακούγεται καλά αυτή η λέξη ε;).

Εμπρός ! στον συμβιβασμό για την πολυπόθητη ελληνοτουρκική φιλία που περνά μέσα από τα ερείπια της Ιστορικής Μνήμης.

Και εις άλλα με υγεία !!




ΥΓ

Γραμμένα εν θερμώ και απειρία.
Για πληρέστερη ανάλυση των νεοταξικών βιβλίων, στο ΑΝΤΙΒΑΡΟ