Πέμπτη 8 Ιουνίου 2006

ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΟΥ ΤΟΝ FROGY

Μια πλήρη ενημέρωση για τον εικονιζόμενο εδώ

Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε ένα ποστ του ΜΗ ΦΙΛΑΤΕ ΤΟΝ ΒΑΤΡΑΧΟ που αναφέρεται σε δύο δικά μου, στο ΨΕΚΑΣΤΕ… ΣΚΟΥΠΙΣΤΕ ….(σκουπίσατε καλά ωρέ!!)… ΤΕΛΕΙΩΣΑΤΕ..!! και στο Με αφορμή ένα ποστ του SG.

Λέω ότι θα προσπαθήσω, γιατί για να απαντήσεις σε βρισιές και αφορισμούς (με 5-6 κλακαδόρους στην ‘’εξέδρα’’ να κομεντάρουν ανάλογα), θέλει κουράγιο για να μη παρασυρθώ και γώ στο ‘’ήθος και τη γλυκύτητα που έχει επιλέξει σαν στάση ζωής’’ ο ΜΗ ΦΙΛΑΤΕ ΤΟΝ ΒΑΤΡΑΧΟ.

ΠΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ..

Τα ποστ σου, ΜΗ ΦΙΛΑΤΕ ΤΟΝ ΒΑΤΡΑΧΟ, ψιτ πρόβατα και το για τη υπεράσπιση της ελληνικής εγκεφαλοκρηπίδας, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα του τι πάστα ανθρώπου είσαι.

Κάνεις αναφορές και λινκ σε πηγές καθ’όλα εύκολα να τα βρει κανείς, αλλά αγνοείς (ή δεν θέλεις;) να βρείς τα πραγματικά κείμενα και να τα χρησιμοποιήσεις (όπως εσύ θέλεις), αλλά να αναφέρεσαι σε αλήθειες!

Ισοπεδώνεις ότι δεν ‘’γουστάρεις’’ και δεν σου κάνει ‘’κλικ’’, και δε λες να μελετήσεις από τα 48 κομεντς, του ‘ψιτ πρόβατα’, τουλάχιστον αυτά που είναι τεκμηριωμένα με μεστό λόγο και άποψη, όπως πχ στα είπε ο atma, ο BlessedByAnonimity και ο Πάνος

‘’Το παιγνίδι με τους γείτονες παίζεται στην ισχύ (όπως ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ μεταξύ κρατών /εθνών που δεν έχουν ολοκληρώσει την ιστορική τους αντιπαράθεση) - και οι γείτονές μας είναι (παραδοσιακά) μια δύναμη που εκτιμά την ισχύ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ στις διεθνείς σχέσεις. Με αυτό το πνεύμα, τα βασικότερα επιχειρήματα που σκεφτόμουν να παραθέσω, περιέχονται στο σχόλιο του blessedbyanonimity - διατυπωμένα μάλιστα καλύτερα απ’ όσο θα μπορούσα να τα διατυπώσω εγώ.’’

Με χαρακτηρίζεις λασπολογικά, με αυτό τον εύκολο χαρακτηρισμό του ‘’ελληναρά’’ ‘’σοβινιστή’’ και ό,τι άλλο τέλος πάντων γράφεις για μένα, με γλυκύτητα που την έχεις επιλέξει ως (και όχι ‘’σαν’’, γιατί διαφορετικά δεν θα την είχες επιλέξει) στάση ζωής.
Ξέρεις αυτό είναι αδυναμία του να αντιμετωπίζεις τις απόψεις του άλλου με επιχειρήματα. Οι αφορισμοί και οι ετικέτες, βολεύουν την αυθαίρετη κατάταξη, αυτών με τους οποίους δεν συμφωνούμε, σε ομάδες που πολλοί (δεν ξέρω αν είναι από τους ομοίους σου), βλέπουν ως κόκκινο πανί.

Και δώ έρχεται μια ερώτηση, ξεκάθαρη.

Δηλαδή όσοι (μεταξύ αυτών και γω), μιλάνε για τα εθνικά ( με συγχωρείς ζωτικά ήθελα να πω) συμφέροντα, αυτά, αγαπητέ μου, που οι εκλεγμένοι δημοκρατικά αρχηγοί κομμάτων το 1992, συνομολογήσαν και που σήμερα γίνεται τόσος ντόρος – με συζητήσεις καφενείου – να διαφοροποιηθούν, είναι ‘’εθνίκια’’;

Σε θίγουν λες, τα ‘’αστήρικτα’’ πράγματα που έλεγα στο ποστ μου για σένα. Τα όσα, σε κόμεντ, σου γράψανε για τα παραπάνω δικά σου ποστ, δεν σ’έθιξαν;

Και αν όχι, δεν σε προβλημάτισαν;

Αλήθεια δεν σε ενδειαφέρει ποιους θίγεις εσύ με τις αναφορές σου:

Σε ομάδες που τις χαρακτηρίζεις ‘’πρόβατα’’.

Σε δογματικούς χαρακτηρισμούς του στυλ ‘’φίλε τόσες μαλακίες σε ένα μπλογκ σπάνια έχω δει μαζεμένες, τι δουλειά κάνεις, σχεδιάζεις αλγορίθμους συμπίεσης πορνοβίντεο; Αλλά αυτό παραείναι techy...’’!.

Εξ’άλλου από την ερμηνεία αυτών που έγραψες και του περιεχομένου των κόμεντς που έχεις, πρέπει να κατάλαβες ότι όσα έγραψες, είναι σα να ρίχνεις νερό στο μύλο των ‘’κουμπάρων’’.
Στο είπαν πολλοί, άλλος ευγενικά, άλλος χωρίς και άλλος με διάθεση αντιπαράθεσης, μαζί σου.
Εγώ το είπα με ένα ποστ και μάλιστα αναφερόμουν στο γενικό αλαλούμ των πολιτικών μας σήμερα, απλά εσύ ήσουνα το κερασάκι.

Και να σου πώ και την αλήθεια, αν δεν διάβαζα, τα αυθαίρετα συμπεράσματά σου, την ολοκληρωτική γκετοποίηση των ‘’αντιφρονούντων’’ με σένα, ίσως και να μην έκανα καθόλου αναγωγή σε αυτά που γράφεις.

Αλλά με παραξένεψε ότι δε λες την δική σου άποψη για τα τεκμαινόμενα.
Σχολιάζεις σαν αγκιτάτορας (τώρα σε παρομοιώνω, διότι ασφαλώς και δεν είσαι), απλά τις απόψεις των άλλων, κρύβοντας (και αυτό είναι που με ξενίζει) την δική σου.

Αλήθεια τι θέλεις τελικά;

Να πάμε ή να μη πάμε στη Χάγη;

Να τους αφήναμε να ‘’φωτογραφίσουν’’ τους S-300 (συμφωνώ ότι οι άλλοι είχαν τις φωτό από δορυφόρο), που και να τους φωτογραφίζανε, αύριο θα τους πηγαίναμε σε άλλη θεση, άρα δεν ήταν η φωτό το ζητούμενο, αλλά η αμφισβήτιση του δικαιώματος της δικής μας κυριαρχίας, που;
Στη Κρήτη και στη Γαύδο!!

Τι λες γι’αυτό; Βλέπω πάλι ’21 και συνομωσίες;

Έκανε καλά η ΝΔ που μετά από πιέσεις του κουμπάρου, κατέβασε τον Έλληνα από τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ, γιατί ο Τούρκος θα το έκανε θέμα, αν το πλοίο, στη Β΄Φάση ερευνών, είχε έλληνα επιστήμονα όταν θα ερευνούσε δυτικά της Χίου;

Άνοιξες αγαπητέ ΜΗ ΦΙΛΑΤΕ ΤΟΝ ΒΑΤΡΑΧΟ, τον ΑΝ 230/1936 και το ΠΔ 6-18 Σεπτεμβρίου 1931, που μιλάνε για το θέμα του FIR (που τόσο εύκολα λές- αλήθεια που το βρήκες- ότι δεν είναι Ελλάδα!); (60 λεπτά το ένα φύλλο κάνει από το Εθνικό Τυπογραφείο, εκεί, απέναντι από το Πολυτεχνείο).

Αν τα άνοιγες, εύκολα θα έβλεπες ότι τα ισχύοντα νομικά κείμενα, καθορίζουν δύο ΑΙΓΙΑΛΙΤΙΔΕΣ ΖΩΝΕΣ. Η μία των 6 ν.μ και η άλλη των 10 ν.μ (συμπεριλαμβανομένων των 6 της προηγούμενης), ειδικά καθιερωμένη για θέματα της αεροπορίας και της αστυνόμευσης, που έχουν όμως καθεστώς πλήρους αιγιαλίτιδας ζώνης. Αυτά τα δεχόταν η Τουρκία μέχρι το 1973.

Για μένα είναι απαράδεκτο να έχουμε, από το 1931, νομοθεσία που να καθορίζει τα του δικαίου της θάλασσας, όταν το νέο δίκαιο, το καινούργιο, το ψηφίσαμε από το 1982, αλλά ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΑΞΕΙ ακόμη το εσωτερικό μας. Αφήσαμε το παλιό!

Δώσε μου μια εξήγηση, όχι γιατί δεν το έχουμε αλλάξει, αλλά γιατί οι αφορισμοί σου, όχι μόνο δικαιώνουν όσους μας φέρανε στη σημερινή θέση, αλλά και ‘’σιγοντάρουν’’ (άθελά τους είμαι σίγουρος), όσους δεν θέλουν ή δεν τους συμφέρει να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.

Γι’αυτό και λέω ότι, πρέπει να κάνουμε σήμερα (ποτέ δεν είναι αργά) αυτά που δεν κάναμε τόσα χρόνια, να εκσυγχρονίσουμε τη νομοθεσία μας.

Εσύ όμως τι λές;

Αν δεν τα έχεις διαβάσει, δικαίωμά σου.

Αν όμως τα έχεις διαβάσει, γιατί γράφεις όσα γράφεις;

Τέλος πάντων αγαπητέ μου ΜΗ ΦΙΛΑΤΕ ΤΟΝ ΒΑΤΡΑΧΟ, επειδή από τα γραπτά σου δείχνεις άνθρωπο σκεπτόμενο αλλά και με συνθετικές δυνατότητες, θα σου πρότεινα ότι για να μπορούμε να συζητάμε πρέπει να ακούσω και τις ΘΕΣΕΙΣ σου, συγκεκριμμένες, για συγκεκριμμένα θέματα.

Όταν θέλεις να παραγγείλεις μια μπριζόλα, σε παρακαλώ μη λές,

‘’ένα T-bone please welldone’’

Απλά παρήγγειλε

‘’μια κόντρα, ρε κάπελαα, και καλοψημένη’’.

Εγώ αγαπητέ μου ‘’μη φιλάτε τον ΒΑΤΡΑΧΟ’’ (αν και ξέρω ότι τα καϋμένα τα ζωάκια έχουν και λίγη γλύτσα πάνω τους) πάντα θα σε διαβάζω και θα διαλέγομαι μαζί σου έστω κι’αν εσύ με ‘’βρίζεις’’.

ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ

ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ…..
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ‘’ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ’’


( ετοιμασμένο πριν την ανακοίνωση του ΓΑΠ, χθές 7-6-2006, θύμα όμως του προηγούμενου ποστ που έπρεπε να βγει στον αέρα, όσο γρηγορότερα ήταν δυνατο)

Πολύ συζήτηση το τελευταίο καιρό για τις θάλασσες και τα λοιπά …ξενέρωτα.

Σήμερα το δίκαιο της θάλασσας, που ισχύει, αποτελείται από τέσσερεις Συμβάσεις της Γενεύης, που είναι οι παρακάτω:

1. Η Σύμβαση για τη χωρική θάλασσα και τη συνορεύουσα ζώνη.

Με αυτή κωδικοποιήθηκαν οι βασικές αρχές για τη κυριαρχία του κράτους στην αιγιαλίτιδα ζώνη και για το δικαίωμα της αυλαβούς διέλευσης (innocent passage). Δυστυχώς δεν καθορίζει κανόνα ενιαίου πλάτους της αιγιαλίτιδας ζώνης, αλλά δέχεται έμμεσα πλην σαφώς ότι κανένα κράτος δε μπορεί να την επεκτείνει πάνω από τα 12 ν.μ (άρθρο 24 παρ.2).

2. Η Σύμβαση για την ανοικτή θάλασσα

Με αυτή κωδικοποιήθηκαν οι αρχές τις ελεύθερης ναυσιπλοϊας, ελεύθερης αλιείας, ελευθερίας τοποθετήσεως υποβρυχίων καλωδίων και σωληναγωγών και η αρχή της ελευθερίας υπέρπτησης. Λόγω του υφιστάμενου διεθνή εθιμικού δικαίου, στη σύμβαση αυτή πολλά κράτη (μεταξύ αυτών και η Ελλάδα), προσθέτουν και τις αρχές της ελεύθερης διεξαγωγής επιστημονικής έρευνας στην ανοικτή θάλασσα καθώς και της ελεύθερης τέλεσης ναυτικών γυμνασίων.

3. Η Σύμβαση για την Υφαλοκρηπίδα

Προβλέπει ότι η υφαλοκρηπίδα, έχει ελάχιστη έκταση 200 ν.μ (λέει και άλλες λεπτομέρειες, αλλά το κυριότερο είναι αυτό).
Στην υφαλοκρηπίδα, τα παράκτια κράτη δεν ασκούν πλήρη κυριαρχίκα δικαιώματα αλλά μόνο δικαιώματα για την εξερεύνηση και εκμετάλλευση των φυσικών της πόρων.
Επίσης ταυτίζει τις έννοιες της υφαλοκρηπίδας και των ορίων του βυθού Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ).
Για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ (άρθρα 74 & 83) προβλέπει απλά σύναψη συμφωνίας ‘’σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο όπως αυτό προσδιορίζεται στο άρθρο 38 του καταστατικού του Διεθνούς δικαστηρίου, με σκπό τη κατάληξη δίκαιας λύσης’’.
Προβλέπει ότι τα νησιά έχουν πλήρη δικαιώματα υφαλοκρηπίδας. Διαχωρίζει όμως τα νησιά και λέει ότι οι βραχονησίδες που δεν μπορούν να κατοικηθούν ή δεν έχουν δική τους οικονομική ζωή, στερούνται και υφαλοκρηπίδας κα ΑΟΖ.
Προβλέπει ότι οι βραχονησίδες που δεν μπορούν να κατοικηθούν ή δεν έχουν δική τους οικονομική ζωή, έχουν αιγιαλίτιδα και συνορεύουσα ζώνη.

4. Η Σύμβαση για την Αλιεία.

Δεν θα πούμε τίποτε γι’αυτήν μη το κάνουμε και πολύ μεγάλο το ποστ!

Πάμε παρακάτω.

ΑΙΓΙΑΛΙΤΙΔΑ ΖΩΝΗ ή ΧΩΡΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, είναι μια λωρίδα θάλασσας κατά μήκος των ακτών της χώρας. Εμείς έχουμε δύο αιγιαλίτιδες ζώνες. Η μία, η γενικού χαρακτήρα, από το 1936 έχει πλάτος 6 ν.μ (στην οποία έχουμε το δικαίωμα να εξασκήσουμε πλήρη κυριαρχία) και η άλλη, ειδική μόνο για τα θέματα της αεροπορίας και της αστυνομίας, που καθιερώθηκε από το 1931, έχει πλάτος 10 ν.μ.

ΣΥΝΟΡΕΥΟΥΣΑ ΖΩΝΗ, είναι μια ζώνη πέραν του πλάτους της αιγιαλίτιδας ζώνης, που δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 24 ν.μ από τη ακτή. (εμείς δηλαδή που έχουμε αιγιαλίτιδα ζώνη 6 ν.μ, μπορούμε να έχουμε και άλλα 18 μίλλια συνορεύουσα ζώνη. Στη ζώνη αυτή τα παράκτια κράτη εξασκούν ελέχγους τελωνειακούς, υγειονομικούς, φορολογικούς, μεταναστεύσεως και έχουν την αποκλειστική δικαιοδοσία για την προστασία των αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών θησαυρών που βρίσκονται στο βυθό της ζώνης αυτής.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΖΩΝΗ, είναι μια ζώνη πλάτους 188 ν.μ από εκεί που τελειώνει η αιγιαλίτιδα, ή 200 ν.μ από τις ακτές (188+12=200), μέσα στην οποία το παράκτιο κράτος ασκεί όλα τα κυριαρχικα δικαιώματά του, όπως έρευνας, εμετάλλευσης των φυσικών πόρων των υποκειμένων (πετρελαίου) και των υπερκειμένων της θάλασσας (αλιευμάτων) και είναι αποκλειστικά αρμόδιο για τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας.

(Μιλάμε για κράτος γιατί εμείς με τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ, δεν εξασκήσαμε αυτό το έννομο δικαίωμά μας !!!).

ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΑΜΕ
(να με πάρει ο διάολος που τους ανέχομαι, να εχουν να ψηφίσουν νόμο για τη θάλασσα, στη Βουλή από το 1931 και 1936 !!)

Δεν καθιερώσαμε συνορεύουσα ζώνη, σε όποιο σημείο θα επιλέγαμε, έστω και στο Ιόνιο, στο Νότιο Κρητικό, μέσα στην οποία θα ασκούσαμε τα δικαιώματά μας, που απορρέουν από το δίκαιο αυτό και με νόμο πλέον θα συνδέαμε τις παράκτιές μας εκτάσεις με τη ζώνη αυτή.

Αν το είχαμε κάνει άντε να μπορούσε η Τουρκία να αμφισβητίσει τη Γαύδο!

Δεν καθιερώσαμε ΑΟΖ.

Αν το είχαμε κάνει να έβλεπα τι θα απαιτούσε η Τουρκία για τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ !

Δεν καθιερώσαμε, εδώ και χρόνια, πριν από το 1973, την αιγιαλίτιδά μας ζώνη, στα 10 ν.μ, ή ακόμη και τώρα, έτσι να την εξομοιώσουμε με το FIR. Να έχουμε βρε αδελφέ μία και μόνο μία ΑΙΓΙΑΛΙΤΙΔΑ ΖΩΝΗ!!

Αντί να ξεστραβωθούμε και να κάνουμε καμμιά σοβαρή δουλειά, εκτός από τα ρουσφέτια και το μάζεμα των σταυρών, να καθίσουν κάτω οι ‘’ταγοί’’ και να δουν (στραβωμάρα τους), ότι η Τουρκία διεκδικώντας το μισό Αιγαίο και αγνοώντας εντελώς την υφαλοκρηπίδα των ελληνικών νησιών, αποβλέπει στην πραγματικότητα στο να εγκλωβίσει τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, μέσα σε μια ζώνη τουρκικής δικαιοδοσίας με απώτερο σκοπό να τα καταλάβει σε μια κατάλληλη στιγμή. Γι’αυτό ρίχνει συνεχώς την αποστρατικοποίηση τους στο τραπέζι, ότι έκανε και στη Κύπρο.

Το θέμα δεν αφορά στη πραγματικότητα την οριοθέτηση της υφαλικρηπίδας, διότι τότε δεν θα απεύφεγε τη Χάγη. Το θέμα είναι η κυριαρχία της πάνω στα νησιά.

Αλλά για να τα συνδέσω και με το προηγούμενο ποστ μου, ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ και για όσους αρνούνται ότι ακούν ή ακούγονται ‘’παπαγαλάκια’’, σημειώνω ότι το δίκαιο της θάλασσας, δεν έχει ψηφισθεί ακόμη από όλους, και μάλιστα αυτές που πρωτοστατούν στη μη υπογραφή είναι οι ΗΠΑ.

Δεν υπάρχει απορία σε κανέναν, λογικά σκεπτόμενο άνθρωπο ότι δεν χρειάζεται αλλαγή της εθνικής πολιτικής από αυτή που υπάρχει σήμερα.

Ό,τι ψήφισε το 1992, στο Συμβούλιο Αρχηγών των κομμάτων, κατά τη γνώμη μου, μας αρκεί, και μας περισσεύει.

Εκείνο που ξεχειλίζει είναι η ψευτιά προς τον κόσμο, η αδράνεια του νέου στυλ, ‘’βλέπουμε και κάνουμε’’ και η αγωνία να κλείσουμε τη ψαλίδα, κλέβοντας τις εντυπώσεις, με όποια πρόταση μας έρθει στο μυαλό, έτσι σε στυλ καφενόβειας σύναξης με φραπόγαλο και μπόλικο τσιγάρο.

Θέλετε ρε αλλαγή εθνικής πολιτικής ; μαζευτήτε ρε σε ένα Συμβούλιο Αρχηγών και αλάξτε την, αν σας βαστάει.

Διαφορετικά ανασκουμπωθείτε και ρίξτε καμμιά πενιά δουλειάς, τουλάχιστον εσείς που είσαστε νέοι, μια που οι μπαμπάδες σας, είχαν τα χρονάκια τους, ε και τα γκομενάκια τους (αμ πώς!!).

ΥΓ 1

Αν θέλετε να δείτε τις θέσεις του Ελληνικού ΥΠΕΞ για τα θέματα αυτά, κτυπήστε εδώ.
Αν θέλετε να δείτε τις θέσεις του Τουρκικού ΥΠΕΞ για τα θέματα αυτά, κτυπήστε εδώ.
Αν θέλετε να δείτε τις παλιές, πιο ξεκάθαρες θέσεις του Τουρκικού ΥΠΕΞ, πριν να αρχίσουν να το ‘’παίζουν καλά παιδιά’’ στους Ευρωπαίους, για όλα τα θέματα αυτά, κτυπήστε εδώ και ανοίξτε τον φάκελλο turkish_greek_relations.

ΥΓ 2

Ίσως όλα αυτά που ήθελα να πω, τα λέει το γράμμα ενός κύπριου που ανακάλυψα στον ΑΔΕΣΜΕΥΤΟ ΤΥΠΟ, που τελείωνει κάπως έτσι
‘’ κάποιοι πολιτικοί θα πουν ότι οι τούρκοι το κάνουν για εσωτερικοί κατανάλωση, κάποιοι άλλοι θα πουν ΄τι χάσαμε ακόμα ένα δένδρο, αλλά έχουμε το δάσος ακόμα. Κάποιοι άλλοι πολιτικοί θα πούν ότι ένας πόλεμος θα μας οδηγήσει 50 χρόνια πίσω, κάποιοι άλλοι ότι η Τουρκία α αλλάξει νοοτροπία όταν γίνει μέλος της ΕΕ. Δυστυχώς Κ.ΗΛΙΑΚΗ δεν θα είσαι ο τελευταίος που πέθανες εν ώρα καθήκοντος, εν καιρώ ειρήνης…..!!

ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ‘’ΠΑΙΖΕΤΑΙ’’



(Η φωτό, μπήκε για να απαλύνει λίγο το ποστ (μου'ρχόταν και μένα λίγο βαρύ αλλά έπρεπε να γραφεί), είναι από εδώ και είναι μία από τις προκυρήξεις με αντισημιτικό περιεχόμενο που χρησιμοποίησαν οι Γερμανοί, εναντίον των Συμμάχων, το 1945. Τότε βέβαια είχαμε πόλεμο, τώρα όμως όχι, ναι μην περιμένετε να μας ρίχνουν προκυρήξεις, αλλά ....σφαλιάρες ίσως.)
Η γενιά μας έχει μια παράξενη μοίρα, δείχνει να έχει ειρηνεύσει, μετά από την ομολογούμενη εδραίωση της δημοκρατίας στη χώρα μας (αν και αυτό μπορεί από κάποιους να είναι ακόμη συζητήσιμο). Πολλά όμως από τα ‘’τεκμαινόμενα’’ γύρω μας δείχνουν ότι - αν και ένας γενικευμένος πόλεμος, πχ παγκόσμιος ή έστω και μεγάλης έντασης, φαίνεται απίθανος - βρισκόμαστε ακόμη στα χαρακώματα, με εχθρούς που δεν φορούν πλέον στολές, δεν έχουν σημαίες, πολλές φορές δεν μιλούν διαφορετική γλώσσα, τα κύριά τους όπλα δεν είναι μπόμπες και κανόνια, αλλά ΙΔΕΕΣ και ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ.

Ο ΚΛΑΟΥΖΕΒΙΤΣ έλεγε
‘’Πόλεμος είναι η συνέχιση της Πολιτικής’’

Ο ΣΤΑΛΙΝ το ανέτρεψε και είπε
‘’Ειρήνη είναι Πόλεμος με άλλα μέσα’’ και

Ο ΜΑΟ-ΤΣΕ-ΤΟΥΓΚ διευκρίνισε ότι
‘’Πόλεμος είναι μια αιτηρή Πολιτική. Πολιτική, είναι αναίμακτος Πόλεμος’’.

Στη σύγχρονη εποχή, μετά και τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου (ΨΠ), όλες οι παραπάνω διατυπώσεις, συνοψίζονται στην έννοια του ‘’ψυχολογικού πολέμου’’, για την οποία το αντίστοιχο αμερικανικό εγχειρίδιο FM 33-1 (PSYOPS), (δυστυχώς είναι ‘’κλειδωμένο και δεν μπορώ να το κάνω όλο link), λέει τα παρακάτω:

‘’Ψυχολογικός Πόλεμος είναι η προσχεδιασμένη χρησιμοποίηση της Προπαγάνδας από κάποιο κράτος, με σκοπό τον επηρεασμό του φρονήματος, της στάσης και συμπεριφοράς των εχθρικών, ουδέτερων ή φίλιων δυνάμεων, με τέτοιο τρόπο ώστε να υποστηριχθούν οι εθνικές πολιτικές και επιδιώξεις…’’

Χωρίζει δε τον ΨΠ σε Ψυχολογικές ενέργειες, Διαφώτηση, Προπαγάνδα και Αντιπροπαγάνδα.

Για το τι ακριβώς σημαίνει Προπαγάνδα, είναι πολύ εύκολο να ενημερωθεί εδώ.

Ο ΧΙΤΛΕΡ έλεγε:

‘’Χάρις στη Προπαγάνδα πήραμε την εξουσία. Αυτή μας επέτρεψε να τη διατηρήσουμε και αυτή θα μας δώσει την δυνατότητα α κατακτήσουμε τον κόσμο’’.

Ο ΛΕΝΙΝ έλεγε:

‘’Το κυριώτερο απ’όλα είναι η διεξαγωγή Αγκιτάτσιας (ζύμωσης) και Προπαγάνδας σε όλα τα στρώματα του λαού..’’.

Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ζώο, ζει πάντα με τους όμοιούς του, η κοινωνία μας στηρίζεται στη συνεργασία των μελών της, πραγματικότητα που σημαίνει μια ΑΔΙΑΚΟΠΗ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ γνωμών, γνώσεων, πληροφοριών, σθναισθημάτων και ιδεών. Αυτή είναι και πραγματική οριοθέτηση του όρου Προπαγάνδα, μια διάδοση ιδεών, με σκοπό τον επηρεασμό της κοινής γνώμης. Αν έχει εμπορικούς και/ή οικονομικούς σκοπούς, λέγεται ΔΙΑΦΗΜΙΣΙ, αν έχει θρησκευτικούς σκοπούς, λέγεται ΚΑΤΗΧΗΣΗ ή ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΟΣ, αν τέλος έχει πολιτικούς σκοπούς λέγεται απλά ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ.
Αυτή η τελευταία αποβλέπει στην εισαγωγή πολιτικών ιδεών, με σκοπό τον επηρεασμό της πολιτικής στάσεως του κοινού.

Για του λόγου το αληθές, αν θέλετε διαβάστε:

Για το Πρόγραμμα δράσης του κόμματος του ΚΚΕ για τη Κομματική προπαγάνδα και διαφώτηση, η πολιτιστική δραστηριότητα του κόμματος στην εργατική τάξη. Αυτοί τουλάχιστον δεν ντρέπονται να χρησιμοποιούν τους σωστούς όρους, γι’αυτό που κάνουν ή σκέπτονται !

Για τους φιλήσυχους πολίτες, τους υποκινητές και τους εκσυγχρονιστές, μια άποψη του κ. BIKTΩPA NETA (αν θέλετε), μπορείτε να διαβάσετε εδώ,
για να πιάσω όλες τις πλευρές και να μει κανένας ότι τα βλέπω μονόπλευρα!

Για "μαύρη προπαγάνδα" κατηγορεί τα ΜΜΕ ο Αρχιεπίσκοπος, μπορούμε να δούμε και αυτή τη πλευρά του θέματος,
ξαναλέω, για να πιάσω όλες τις πλευρές και να μει κανένας ότι τα βλέπω μονόπλευρα!

Ακόμη και για τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα υπάρχει ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ,
ξαναματαλέω, για να πιάσω όλες τις πλευρές και να μει κανένας ότι τα βλέπω μονόπλευρα!

Τώρα θα μου πείτε είναι κακό να κάνει κανείς προπαγάνδα;

Κάθε σύνολο κοινωνικό πολιτικό θρησκευτικό ή ότι άλλο σύνολο μπορούμε να φαντασθούμε, που έχει διαμορφώσει αρχές, πεποιθήσεις και στρατηγική, οφείλει να τις κάνει γνωστές, στο ευρύ κοινό, δηλαδή οφείλει να ασκήσει (αν θέλει να είναι συνεπές στο κοινό του), προπαγάνδα. Αυτό είναι αληθινό, μέχρι ένα σημείο, αυτό που από απλή ενημέρωση του ‘’στόχου’’, του κοινού δηλαδή, καταλήγει σε επηρεασμό του, με όχι και τόσο θεμιτά μέσα.

Και εδώ έρχεται ξανά πάλι η ΙΣΤΟΡΙΑ (και η γνώση που βγαίνει μέσα από τα διδάγματά της).

(BACK TO THE BASICS ….ΓΙΑΠΗΔΕ...ΕΕΣ)

Η Ελληνική αρχαιότητα, τσουβάλια παραδειγμάτων έχει για την προπαγάνδα, σε όλες της τις μορφές, τι να πρωτογράψει κανένας…
Η ΙΛΙΑΔΑ, ένας ‘’πολιτικός μύθος’’ κατά μία άποψη, καλλιεργεί (προπαγανδίζει δηλαδή) την ευρύτερη ιδέα του ελληνισμού, της αλληλεγγύης μεταξύ των ομοεθνών, απέναντι στους αλλόφυλους.
Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ με τον Επιτάφιό του, αναπτύσσει τους σκοπούς του πολέμου και την ανάγκη διεξαγωγής του, δίνοντας ένα λαμπρό υπόδειγμα, διαφωτίσης με την πειθώ (είδος προπαγάνδας προς τους δικούς μας ανθρώπους), απευθυνόμενος σε ελεύθερους, υπεύθυνους και μορφωμένους πολίτες.
Ο ΑΙΣΧΥΛΟΣ, χρησιμοποιεί το θέατρο και με το έργο του ΠΕΡΣΕΣ, κάνει, τι άλλο παρά, μια πατριωτική προπαγάνδα.
Ο Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, κόβοντας τον ΓΟΡΔΙΟ ΔΕΣΜΟ (και άλλα πολλά ο ‘’κατακτητής’’), τι άλλο από προπαγάνδα στη πράξη κάνει θέλοντας να δείξει τη δύναμη που είχε για να γίνει ο κύριος της Ασίας (κατά τον μύθο και την πράξη).

Ο όρος Προπαγάνδα, πάντως είναι λατινικός (σημαίνει διάδοση) και καθιερώθηκε, ως δόγμα και ακολουθούμενη πολιτική από την Καθολική εκκλησία, στον αγώνα της εναντίον του Προτεσταντισμού, στα 1622, με την ίδρυση Κολλεγίου Προπαγάνδας για την ‘’διάδοση της αληθινής πίστης’’ (Congregatio de Propaganda Fide).

Μόνο στη δεκαετία 1920-1930, αρχίζει να φαίνεται και η χρησιμοποίησή της για όχι θεμιτούς σκοπούς, με αποκορύφωμα, τη χρησιμοποίησή της από τον Ναζισμό και Κομμουνισμό, που έφθασε να εφαρμόζεται, στο πολιτικό επίπεδο, από ξεχωριστά Υπουργεία (отдел агитации и пропаганды, Department for Agitation and Propaganda, δηλαδή Υπουργείο Αγκιτάτσιας και Προπαγάνδας).

Οι Σοβιετικοί ήταν οι πρώτοι που διαχώρισαν, την μία έννοια σε δύο, την ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ, που διαδίδει πολλές ιδέες λίγους ανθρώπους και την ΑΓΚΙΤΑΤΣΙΑ (ζύμωση), που διαδίδει μία μόνο ιδέα σε πολλούς ανθρώπους.
(αν έχετε όρεξη να μπείτε πιο βαθειά, κτυπήστε εδώ, εδώ και …ας είναι καλά ο…ιστός θα σας οδηγήσει παντού).

Και έτσι καταλήγουμε στο σήμερα, που λέμε ότι, προπαγάνδα είναι η τεχνική διαδόσης οποασδήποτε πληροφορίας, ιδέας, δόγματος ή παρότρυνσης, που διοχετεύεται εσκεμμένα, άμεσα ή έμμεσα σε κυκλοφορία, με σκοπό να επηρεάσει το ‘’στόχο’’ ( target group το λέμε τώρα στα γιαπίστικα), για όφελος αυτού που την θέτει σε κυκλοφορία.

Μία από τις τεχνικές της προπαγάνδας (τώρα έρχομαι στο ζητούμενο) είναι η αρχή της ΜΙΣΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ.

Το ψέμα δεν αποδίδει, πρέπει λοιπόν να αποφεύγεται. Μια καλή προπαγάνδα, πρέπει να στηρίζεται στην αλήθεια, αλλά αυτή να χρησιμοποιείται, προσεκτικά και προς όφελος ‘’μας’’. Διαδίδουμε λοιπόν αυτό το τμήμα της αλήθειας που μας συμφέρει και αποσιωπούμε το τμήμα που δεν μας εξυπηρετεί.

Παράδειγμα; Μάλιστα.

Το να παρουσιάζουμε τις Τουρκικές θέσεις, σε θέματα των Ελληνο-Τουρκικών διαφορών, λέμε αλήθεια για τις τουρκικές θέσεις, αλλά την μισή αλήθεια, μια που ούτε και σε λινκ ή απλή παραπομπή, αναφερόμαστε στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, την ελληνική.

Μία από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για να γίνει η προπαγάνδα, είναι και η ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΩΝ.

Έτσι, όταν εφαρμόζεται η μέθοδος αυτή εξασφαλίζεται η επικήρωση του κεντρικού μηνύματος, ιδέας, δόγματος, παρότρυνσης κ.λ.π, από προσωπικότητες, με κύρος και εκτίμηση από το ‘’ακροατηρίο-στόχο’’, γεγονός που το αναγκάζει να ταυτισθεί με την προσωπικότητα αυτή και να αποδεχθεί τις ιδέες του ως δικιές του.

Παράδειγμα; Μάλιστα.

Όλοι οι επώνυμοι και well respected people, της ελληνικής πραγματικότητας, που τον τελευταίο (;) καιρό μιλούν για αλλαγές εθνικών στρατηγικών και ότι τόσα (30 και βάλε ) χρόνια δε πετύχαμε τίποτε κ.λ.π,κ.λπ.

Για το τέλος άφησα μια μου σκέψη, που δε μιλά για τη προπαγάνδα των κουμπάρων και πως αυτή εφαρμόζεται από μας …εναντίον μας (χωρίς να το καταλαβαίνουμε), αλλά για την προπαγάνδα που έπρεπε να είχαμε εμείς γι’ αυτούς… ‘Ετσι σαν μια γενική σκέψη…..

Κάθε έθνος, σύστημα, κράτος, καθεστώς ή ιδέα που θέλει να επιβιώσει, είναι υποχρεωμένο, από τις σύγχρονες αντικειμενικές συνθήκες που επικρατούν γύρω μας, να μελετήσει βαθειά και ολόπλευρα τη Προπαγάνδα και να την εφαρμόσει συστηματικά, επιστημονικά και μόνιμα.

Γκέγκε Γιαπούληδες;